Wyszukiwarka
Google

RPG.sztab.com
Logowanie
   Pamiętaj mnie

Rejestracja

Przypomnienie hasła
Hostujemy strony o grach
Gry Strategiczne


Polecane strony
Gry logiczne


.

Cyberpunk 2077 - szef studia CDP RED odpowiada na kontrowersyjny artykuł o grze
Adam Badowski, szef studia CD Projekt RED, postanowił zareagować na wczorajszy artykuł na temat problemów produkcyjnych, jakie rzekomo miały miejsce podczas tworzenia Cyberpunka 2077. Jeśli jednak ktoś liczył na soczystą polemikę, będzie zawiedziony.

Przypomnijmy, zarzuty sformułowane w artykule przez Jasona Schreiera mówią o wielu problemach w zarządzaniu studiem, które można w większości można przypisać właśnie do Adama Badowskiego. Ten, wywołany do tablicy, zamieścił odpowiedź na wybrane przez siebie zarzuty. Jednakże pominięto te najpoważniejsze, skupiając się na mniej znaczących.

Na początku odpowiedzi wyjaśniany jest zarzut, że to, co zobaczyliśmy na E3 2018 nie było prawdziwym demem, gdyż Cyberpunk 2077 w praktyce nie istniał. Odpowiedź Badowskiego co prawda definitywnie nie zaprzecza temu zarzutowi, ale wyjaśnia go, że proces produkcyjny gry jest specyficzny i wiele pomysłów ostatecznie nie znajduje się w gotowym produkcie. Samo demo nie było według niego fejkiem, gdyż znalazło się w finalnej grze w niezbyt zmienionej formie. Ba, szef studia podkreśla, że ostateczny efekt prac jest lepszy niż to, co pokazano wtedy na targach.

Kolejnym oskarżeniem, na które przygotowano odpowiedź, to jedno z bardziej absurdalnych w moim odczuciu, czyli mówienie po polsku pracowników studia przy osobach nie znających go, co miało prowadzić do dyskomfortu. Adam Badowski zaznacza, że na spotkaniach dotyczących gry wszyscy używają angielskiego, podobnie jest w wewnętrznej komunikacji tekstowej. Tego wymaga polityka firmy. Dodaje też, że to całkiem normalne, że w wielokulturowym zespole w prywatnych rozmowach ludzie korzystają ze swojego języka i nikt ich za to nie gani.

Na koniec jeszcze jednym zdaniem wspomniano o tym, że zarzut dotyczący tego, iż większość zespołu mówiła wprost, że nie wyrobią z premierą na 2020 rok nie jest prawdziwy. Jason rozmawiał z ponad 20 pracownikami, co przy idącym w kilkuset pracowników zespole nie jest większością.

Jak więc widzicie - nie jest to polemika z poważnymi zarzutami, a nieco czepianie się pewnych aspektów wypowiedzi, słusznie zbijając argument o używaniu polskiego języka w polskim studio. Jeśli ktoś liczył, że szef studia odniesie się do poważniejszych zarzutów, w tym tych, które oskarżają go o problemy, jakie ma Cyberpunk 2077 poczuje się mocno zawiedziony.

Jason Schreier w odpowiedzi zaprosił Adama Badowskiego, ale też cały zespół do kontaktu w celu wyjaśnienia informacji przez niego podanych.

Źródło:
"Musiol" - GRY-OnLine
Klemens
2021-01-17 20:58:08
Ustaw Sztab jako strone startowa O serwisie Napisz do nas Praca Reklama Polityka prywatnosci
Copyright (c) 2001-2013 Sztab VVeteranow